کتاب رنج های ورتر جوان

رنج های ورتر جوان نام رمانی است که گوته آن را در سال ۱۷۷۴ و در سن ۲۵ سالگی منتشر کرد. این کتاب در اوایل انتشار به دلیل توجیه مسئله خودکشی مخالفت گسترده روحانیون را در پی داشت و در نتیجه فروش آن ممنوع اعلام شد اما هیاهوی ناشی از این ممنوعیت به فروش بیشتر اثر کمک کرد و طولی نکشید که به چندین زبان گوناگون ترجمه شد. این کتاب شهرت فراوانی برای گوته به همراه داشت و آوازه او را به سراسر اروپا رساند. ناپلئون در دیداری خصوصی خود به گوته اقرار کرد که ورتر را شش یا هفت مرتبه مطالعه کرده است. این اثر چندین بار به فارسی ترجمه شده است.
خلاصه رمان:
ورتر جوانی عاشق‌پیشه است که نقاش نیز می باشد. او به قصد پیدا کردن جایی امن و آرام برای کارش، به یک آبادی پا می‌گذارد. در آنجا عاشق دختری به نام لوته می‌شود که نامزد دیگری دارد. نامزدها همدیگر را دوست دارند. اما احساسات ورتر بیش‌تر و بیش‌تر برانگیخته می شود. عشق و شوریدگی ورتر او را وادار به گریز از آن آبادی می‌کند. ولی…
گوته ۴۴ سال بعد از نوشتن این رمان که براساس سرگذشت خود و معشوقع اش بود دوباره او را می بیند ولی دیگر کار از کار گذشته است.
وبسایت ایرانی دیتا کتاب رنج های ورتر جوان از آثار جاویدان ولفگانگ گوته نویسنده شهیر آلمانی با ترجمه فریده مهدوی دامغانی را برای دانلود در اختیار شما قرار داده است. امید است مورد رضایت شما قرار گیرد.