کتاب مانتره(( جلد دوم))

«مانتره» نوشته «میثرا اشوان» (جلد دوم)
در تعریف واژه «مانتره» و «سرسوتی» در روایات اسطوره‌های هندی، سخنان دارای نیروی سحر آمیزی است که می‌‌تواند دانایی را از اندیشه به عمل در آورد. این نیروی جادویی که «مانتره یا منتره» نامیده می شود، در وداها و در ادبیات هندی، نمایانگر کلام مقدس است و قدرت آن در به انجام رساندن اعمال جادویی از طریق گفتار است.

آنچه در این دو مجلد که تحت عنوان «مانتره» یا منتره یا منثره، که در زبان اوستایی به معنی‌ «سخن اندیشه بر انگیز» معنا شده، گرد آوری گردیده است همه، به دست خود اشوان صورت پذیرفته و جمع آوری و انتخاب سخنان کلیدی از متن نامه‌ها و مکاتبات اشوان، کار خود اشوان است، این همّت ؛چندان امری سهل و آسانی‌ نبوده. میثر اشوان عادت داشت در مقابل سوالات اطرافیان محارم فکری و نزدیکان فکری خود، امور را به طور خصوصی برای آنها مکتوب نموده و تحویل نماید و نسخه‌ای از نوشته را نیز برای خود نگاه دارد تا برای سوالات آتی آمادگی داشته باشد، که امروز گلچینی از میان سخنان کلیدی آن مکاتبات، تحت عنوان دو مجلد به نام «مانتره»، تقدیم طالبان فکر اشوان می‌‌گردد.

با توجه به این که مفاد هر مجلد، برای خود از مفاهیم مجزایی بر خوردار است و این امکان وجود داشت که بشود هر مجلد را به طور جداگانه ارائه نمود،، اما چون وصیت خود اشوان بر این بوده که نوشته‌های دوران خاصی‌ از افکار او را با تقسیم به دو مجلد به خوانندگان و علاقمندان تحویل نمایم، لهذا بنده به عنوان نوه ایشان، بر خود واجب دیده تا وصیت او را عیناً به جا آورم.